Ova mlada i već uspešna Novopazarka po obrazovanju je master pravnica, bavila se trgovinom i ženskom modom, a poslednjih par godina njena profesija je digitalni marketing, za koji tvrdi da je posao budućnosti.
Ona za portal Free media kaže da sebe ne doživljava kao influenserku.
„Ne bih sebe nazvala influenserkom, iako je to termin koji se danas koristi za ovaj posao. Pre bih rekla da sam kontent kreator. Osim što snimam i delim sadržaj na svojim platformama, profesionalno se bavim i vođenjem društvenih mreža za kozmetičke salone, butike i druge brendove, kao i kreiranjem digitalnog sadržaja koji pomaže biznisima da izgrade online prisustvo“, objašnjava Lamija.
Dodaje da je kao vlasnica ženskog butika stekla mnoga poznastva i izgradila dobar odnos sa ženama, koje su nastavile da je podržavaju i na Instagramu, a posao kojim se trenutno bavi, omogućava joj da spoji kreativnost i stečeno iskustvo o razumevanju potreba tržišta u skladu sa savremenim načinom poslovanja.
„Kad sam ostala trudna sa drugom ćerkom, pošto je trudnoća bila visokorizična, morala sam da prestanem da radim već u četvrtom mesecu. Kako sam navikla da budem aktivna i stalno u pokretu, Instagram mi je postao neka vrsta izduvnog ventila i način da pokažem svoju kreativnost. Tada sam počela da slikam i snimam. Otvorila sam svoj profil koji je do tada bio zaključan, počela da delim brzinske recepte i trikove. Žene su to veoma lepo podržale, što mi je dalo dodatnu motivaciju da nastavim sa snimanjem“, priča nam Lamija.

Istče da joj je titula majke najvažnija od svih, a to se ogleda i u nazivu njenog profila.
„Moje dve ćerke su najveća ljubav i moj životni pokretač. Sve što radim, radim prvenstveno zbog njih i za njih. ‘Mama Lamija’ nije samo naziv Instagram profila – to je deo mog identiteta kojim se najviše ponosim. Uloga majke je ono što me oblikuje, inspiriše i svakodnevno uči najvažnijim životnim vrednostima. Bez obzira na sve druge uloge i titule koje imam, ova će uvek biti na prvom mestu“, naglašava ona.
Priznaje takođe da je za promenu naziva primenila i marketinško znanje.
„Dugo sam na Instagramu bila predstavljena svojim imenom i prezimenom, ali mi je trebalo nešto što će ljudima biti zvučnije i lakše za pamćenje. Tako je nastao naziv ‘Mama Lamija’, a priznajem, možda je u tome i mali deo marketinškog trika“, kaže kroz osmeh ova mlada mama.
Ljudi vole jednostavne i primenjive savete
Dugo je istraživala potrebe tržišta snimajući recepte, trikove i razne vrste sadržaja i shvatila da ljudi zapravo vole jednostavne, korisne i primenjive savete, koji im olakšavaju svakodnevni život.
„Ono što se pokazalo kao najgledanije i što mi je donelo najveći porast pratilaca jesu upravo kućni trikovi, saveti za uređenje doma i generalno praktični saveti za domaćinstvo. Takođe, preporuke jednostavnih i ekonomičnih proizvoda privukle su veliku pažnju. Pregledi na takvim objavama često su prelazili milion, pa čak i dva miliona, a jedan video je dostigao i do 5,7 miliona, što mi je donelo značajan broj novih pratilaca na Instagramu“, ističe Lamija.

Zahvalna je, kaže, porodici za podršku i razumevanje koje joj pružaju, ali samoj sebi je najvažnija podrška.
„Mojoj porodici u početku baš i nije bio potpuno jasno šta je to što radim, ali sam, naravno, dobila njihovu podršku, na čemu sam im neizmerno zahvalna. Ipak, najvažnija podrška mi je ona koju pružam sama sebi. Verujem u sebe, verujem u ono što radim i smatram da je najbitnije pronaći se u poslu koji vas ispunjava. Možete imati podršku svih ljudi na svetu, ali ako ne verujete u sebe, ništa od toga neće značiti“, smatra ona.
Najveći izazov – pronaći pravu ideju
Ova autorka digitalnog sadržaja, koja se bavi zanimanjem budućnosti od kojeg, kako kaže, može lepo da se živi, radi od kuće i svoj radni dan prilagođava onako kako joj najviše odgovara.
„Kao i bilo koji drugi posao, digitalni marketing zahteva ozbiljnost i posvećenost. Baš kao što neko radi od devet do pet, tako i oni koji žele da se bave Instagramom moraju da ga shvate kao posao – da svakodnevno budu prisutni, ponude nešto svojoj publici i konstantno rade na unapređenju sadržaja. Digitalni marketing je posao budućnosti i samo ako mu se pristupi profesionalno, može doneti rezultate“, tvrdi Lamija.
Ona većinu radnih obaveza obavlja preko telefona, a osim svog profila, vodi i društvene mreže za određene brendove, kako na Instagramu, tako i TikToku.
„Najveći izazov u ovom poslu jeste pronaći pravu ideju. Kada se to reši, ostatak posla, barem meni, ide lagano. Kada imam zakazano snimanje kampanje, dan mi počinje pisanjem scenarija za reel video, biranjem lokacije i pripremom svih detalja. Kada sve to definišem unapred, sam proces snimanja ide mnogo lakše i brže. Kada stigne kamera i kamerman, sve teče glatko, jer sam već potpuno spremna“, objašnjava ona.
Uz posvećenost, trud i kreativnost, rezultati ne izostaju
Reklame koje je radila za mnoge poznate bredove rezultat su njene posvećenosti, zalaganja i kreativnosti.
„To uglavnom funkcioniše tako što vas primeti neka agencija koja zastupa određeni brend i odluči da vas angažuje. U većini slučajeva, agencija vam ili dostavi scenario za reel video ili vam daje potpunu kreativnu slobodu. Do sada sam uvek imala priliku da sama kreiram sadržaj, što mi omogućava da ga prilagodim svom stilu i publici“, zadovoljno pojašnjava ova kreativna Novopazarka.

Dodaje da je ključ uspeha u posvećenosti i davanju maksimuma.
„Kada ulažete trud i kreativnost, rezultati ne izostaju. Ako se agenciji dopadne kako ste odradili posao, velika je verovatnoća da će vas angažovati ponovo, što često dovodi do dugoročnih saradnji. Takođe, ista agencija može da vas preporuči ili angažuje i za druge brendove koje zastupa“, navodi ona.
Prosečna balkanska žena
Iako ima više od 80 hiljada pratilaca, Lamija za sebe skromno kaže da je prosečna balkanska žena.
„Ne bih se baš poistovećivala sa pojmom ’popularnosti’ ili ’zvezde’. Ne osećam se kao neka poznata ličnost, već kao svaka druga prosečna žena na Balkanu koja se bori sa svakodnevnim izazovima. Ja sam žena koja radi sve što i druge žene u Novom Pazaru rade, samo što sam odlučila da to snimam i delim sa drugima“, kaže Lamija.
Kao neko ko voli svoj grad, ona je kaže, najsrećnija kada ostvari poslovnu saradnju na lokalu.

„Želim da uputim veliki pozdrav svojim sugrađanima, kojima sam neizmerno zahvalna na ogromnoj podršci koju su mi pružili. Takođe, imam sreću da sam ostvarila i veliki broj saradnji upravo u svom gradu i to mi zaista ispunjava srce“, naglašava ova ponosna Novopazarka.
Cilj mi je da pružim pozitivnu energiju i inspiraciju
Najviše se oduševi u interakciji sa pratiocima kada joj neko kaže da ga je motivisala da napravi nešto, sredi ili pokuša da unapredi svoj svakodnevni život po njenoj preporuci.
„Svakodnevno imam komunikaciju sa ženama putem Instagrama i to me zaista ispunjava. Oduševljava me kada mi kažu da im se sviđa način na koji odgajam svoju decu i da prepoznaju da sam brižna majka. Takođe, često dobijam pitanja kako uspevam da mi je kuća uvek sređena. Iako snimam samo sređeni deo svog doma, to ne znači da u kući nemam haosa, kao i svaka druga žena“, iskrena je ona.
Poručuje da život nije Instagram.
„Znam da možda neki ljudi koji me prate misle da je sve u mom životu ‘potaman’ i da samo uživam i snimam se za društvene mreže, ali to je daleko od istine. Iza svega stoji posvecenost, trud i rad. Treba svi ljudi da su svesni da život nije Instagram i da većina, uključujući i mene, pokazuje onu lepšu stranu života“, priča nam Lamija.
Ona Instagram doživljava kao mesto za kreiranje lepog sadržaja i zato deli samo korisne informacije, savete i lepe fotografije.

„Ne shvatam kako neki ljudi, kada se osećaju loše, uzmu kameru i snimaju se, plačući u kameru. Ako im to pomaže i ako je to neka vrsta terapije, onda u redu. Moj cilj je da pružim pozitivnu energiju, inspiraciju i korisne stvari ljudima koji me prate. Mislim da su moji pratioci to prepoznali“, kaže ona.
Iako svojim radom dokazuje da poseduje i organizacione sposobnosti, ova mlada kontent kreatorka ne voli da razmišlja previše unapred, ali ne isključuje mogućnost da se oproba i u profesiji za koju se školovala.
„Ostvarena sam zaista na svakom polju i moj cilj je da održim balans između majčinstva i karijere. Želim da nastavim ovako, kako je sada, da svi budemo zdravi, to je najvažnije! Ipak, s obzirom na to da sam master pravnik, možda u budućnosti razmotrim polaganje pravosudnog ispita“, naglašava Mama Lamija.
S. Ljajić
Foto: Free media, Ustupljene fotografije